Известие

Collapse
No announcement yet.

Скъсан въздуховод, jtd!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Скъсан въздуховод, jtd!

    Здравейте, за много години.
    Днес си почиствах двг и забелязах скъсано (като цепнато, срязано с нож) на този въздуховод, около два см е:
    - с какво се лекува това,
    - вредни последици от каране в това състояние,
    - освен нов такъв, може ли да се ремонтира този, ще предоставя снимка за да покажа къде е мястото...

    Четох в една тема, че може да се лекува със самовулканизираща се лента за високо налягане!
    Този въздуховод как се нарича точно!?

    Благодаря ви за отговорите!
    Attached Files
    Last edited by rusiq86; d.m.y г., 11:55.
    sigpic
    Gulfstream G650 with Italian design...

  • #2
    моя се скъса също някъде на 10-15 см от където влиза в двигателя....струва 93лв.,но аз си го побългарих сам намираш тръба същия диаметър(железна...аз си взех от стара генерация ) понеже на различните места е различен диаметъра на тая ш*бана тръба....после я вкарваш вътре и отгоре от 2-те страни на цепнатото стягаш със 2 метални скоби за тръби 57-74 мм ако не се лъжа бяха 0,80 ст. бройката с малко псуване и нерви работата за половин час е готова
    Успех
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '99

    Comment


    • #3
      Бате не се занимавай с лепенета и други...Смени си го струва към 100лв. нов и се води горен въздуховод интеркулер-смук. тръби...Иначе не че пречи да караш така, но губиш налягане и кой знае от колко време караш така!
      Смени си го и ще видиш как върви пущината!

      ПС: Така както е изглежда много малка цепнатина, накарай някой да подаде газ да видиш каква дупка се отваря
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #4
        Давайте предложения колеги...
        sigpic
        Gulfstream G650 with Italian design...

        Comment


        • #5
          винаги се вижда къде е спукан защото на даденото място се омаслява сега откакто съм си го направил и прах няма
          Alfa Romeo 156 2.4 JTD '99

          Comment


          • #6
            Ако е сцепен по-сериозно , започваш да губиш налягането от турбото , колата губи мощност, няма тяга и почва да пуши яко чернилка-въобще нещата стават зле.Така , че или го сменяй или го преправяй със снадка и яко скоби както е описал един колега по-горе.За тая лента дето пишеш е временно решение , просто има налягане , въздуха е относително топъл и скоро всичко става на мармалад и пак почва да си духа.
            Alfa Romeo Giulietta 170hp

            Comment


            • #7
              Не съм усетил разлика във вървежа, за пушене нямам проблеми. Цепнатината е с дължина два см!
              Гледам цени на нови маркучи, и на такива втора ръка. Нови са 100-110 лв, втора ръка 40-50. А трудно ли се сменя пустият маркуч!? Струва ли си да взема втора ръка?!
              Last edited by rusiq86; d.m.y г., 13:58.
              sigpic
              Gulfstream G650 with Italian design...

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
                Нови са 100-110 лв, втора ръка 40-50. А трудно ли се сменя пустият маркуч!? Струва ли си да взема втора ръка?!
                Ако ти се пуска след време тема със същото заглавие си купи 2-ра употреба, а иначе много лесно се сменя.
                Ex 156 SW 2,4 JTD .
                Renault Megane Grandtour 2010
                Ex Dedra 2.0 ieLS

                Comment


                • #9
                  Колега, купи си нов...
                  Мен ми се е вадил тоя маркуч и на двете от подписа... колата буквално спира да върви, над 1800 оборота едвам ги вдига (и пак не върви) и отзад пуши като престарял градски рейс.
                  Ако ти се скъса тоя маркуч някъде на път... ще се проклинаш за минаването по-евтино с поправян такъв или втора ръка.

                  А да може и да се преправи с метални тръби и снадки... на 156 та така е правен от предния собственик.
                  Но е правен изцяло, не поправян заради спукване...
                  Welcome to the real world

                  Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                  Comment


                  • #10
                    Съвет от собственик на 166 2,4 жтд,за които няма нови въздуховоди по магазините - заложи на варианта с метална тръба и две сериозни скоби от двете страни на спуканото и просто нямаш проблеми!А за "временно" решение става и самовулканизиращата лента тип "Бишоп".
                    ...
                    155 1,6 TS 16V `96
                    166 2,4 JTD `99
                    147 1,9 JTDm 8V `07

                    Comment


                    • #11
                      Преди повече от 6-7 месеца и моя се пукна почти на същото място.Е,малко по към калника.Лошото при теб е че като гледам е точно в/у мястото на захващане към двигателя.Дано да имаш поне 4-5 см разстояние . Демонтажа е елементарен-скоба до двигателя и скоба на кулера. Предварително с кръстата отверка свали пластмасата до калника над тръбата и ще видиш втората скоба.Хубаво е двигателя да е топъл че този маркуч като се вдърви от студа и е зор ваденето.Варианти за ремонт много, най-добре е нов.Предлагат се ІІ-ра ръка м/у 50-70лв.
                      Моя маркуч го свалиха,обезмаслиха,мазаха с нещо,сложиха и лентата за която ти говориш.
                      Според майстора най-важен е последния етап - омотаване не с друго ,а с хубав плътен здрав ЛЕЙКОПЛАСТ !!! Последният при високата температура се опича без да се пука и става супер. Вече няколко месеца карам така без проблем.
                      Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
                      Avensis 2011 -2.0 D-4D

                      Comment


                      • #12
                        Преди повече от 6-7 месеца и моя се пукна почти на същото място.Е,малко по към калника.Лошото при теб е че като гледам е точно в/у мястото на захващане към двигателя.Дано да имаш поне 4-5 см разстояние . Демонтажа е елементарен-скоба до двигателя и скоба на кулера. Предварително с кръстата отверка свали пластмасата до калника над тръбата и ще видиш втората скоба.Хубаво е двигателя да е топъл че този маркуч като се вдърви от студа и е зор ваденето.Варианти за ремонт много, най-добре е нов.Предлагат се ІІ-ра ръка м/у 50-70лв.
                        Моя маркуч го свалиха,обезмаслиха,мазаха с нещо,сложиха и лентата за която ти говориш.
                        Според майстора най-важен е последния етап - омотаване не с друго ,а с хубав плътен здрав ЛЕЙКОПЛАСТ !!! Последният при високата температура се опича без да се пука и става супер. Вече няколко месеца карам така без проблем.
                        Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
                        Avensis 2011 -2.0 D-4D

                        Comment


                        • #13
                          Тъкмо мерих цепнатото, вижда се отгоре, 1.5 см . Незнам откога е това, днес случайно го забелязах. Разлика във вървеж или пушенето няма.
                          Мн ми дойде навътре месец Декември: застраховка, каско, рожден ден, подараци по празниците, нова батерия за колата, датчик абс, и не ми се даваха пари за нов маркуч!
                          Нов маркуча е около 100 лв, проверих на няколко места!
                          Last edited by rusiq86; d.m.y г., 20:14.
                          sigpic
                          Gulfstream G650 with Italian design...

                          Comment


                          • #14
                            Купи си нов!При теб явно пукнатината е само във външния слой,иначе веднага щеше да омасли около маркуча!Една от причините за повреда в турбините са спукан маркуч-понеже турбината развива критични обороти!

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
                              Давайте предложения колеги...
                              Ето едно предложение от мен....

                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...081&highlight=

                              Просто си купи едно пърче тръба 1/2 или 2 цола, отрежи цепнатото и снаддай.......
                              За втора употреба............каква е гаранцията, че утре пак няма да се цепне.....
                              А маркуча който предлагам като алтернатива е доста издържлив, лично гарантирам, на мен долния ми е такъв и за 2г. с него не е мъднал......
                              Преди 2м. си купих едно парче за 8лв. и си го смених профилактично...............
                              Когато се спука ми обявиха цена от 250лв.
                              sigpic
                              Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                              156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                              147 JTDm 140-Малката манекенка
                              GT- JTDm 150

                              Comment

                              Working...
                              X